Hatékony hirdetés feladása

Valószínűleg rájöttél már, hogy egy apróhirdetés feladása önmagában még nem garantálja a vevő rövid időn belüli jelentkezését. Olyan hirdetéseket érdemes készíteni, amelyekre rátalál a lehetséges érdeklődő és felkelti a figyelmét. Ahogy észrevehetted, az Internet hatalmas méretű és tele van hirdetéssel. Képzeld a vevőd helyébe magadat, milyen nehéz dolga van, ha rá szeretne találni pont a Te hirdetésedre.

Néhány tanáccsal szeretnénk segíteni abban, hogy hirdetéseidet hatékonyabbá tehesd:

Mi legyen a hirdetés címe?

A hirdetés címe legyen tömör, de kifejező! Arról kell informálnia az olvasót, hogy egészen pontosan mi a hirdetés tárgya. Ez az első, amit elolvas egy látogató, és ha nem kelti fel a figyelmét, akkor talán nem is olvassa tovább a hirdetést. Ha túl hosszú a cím és érdektelen szavakat tartalmaz, akkor talán még a címet sem olvassák végig. Ezért a tapasztalat szerint a legjobb választás a három-négy szavas cím. Úgy válaszd meg a címet, hogy később is emlékeztesse az olvasót a hirdetésedre, ha első olvasás után újra meg szeretné találni azt.

Helyes címek például: „Eladó Pannónia TL váz” vagy „Keresek Mercedes 123-ast”

Helytelenek viszont a következők: „Eladó alkatrészek” vagy „Keresem megvételre!!!”

(A példában szereplő két-két cím talán ugyanazt a hirdetést rejti. Te melyikekre kattintanál?)

Mi kerüljön az apróhirdetés szövegébe?

Gyakorlatilag minden, amit csak tudsz a hirdetésed tárgyáról. Az olvasó akkor fog téged felkeresni, ha valami felkelti az érdeklődését a hirdetésedet olvasva. Nem tudhatod előre, hogy kit mi érdekel. Néhány ötletet adunk, amikre érdemes kitérned:

  • ismertesd a típust, főleg ha ritka, vagy bármi miatt érdekes
  • írd le mikor és milyen körülmények között került a birtokodba
  • milyen felújítást, át- vagy visszaalakítást végeztél rajta
  • ismertesd a jelenlegi állapotát, előnyeit és hátrányait
  • hogyan tárolod, milyen körülmények között használod, milyen karbantartást igényel

Minél hosszabban tudsz írni, annál nagyobb bizalmat keltesz, hiszen látható, hogy számodra fontos dologról van szó. Légy igényes, figyelj a helyesírásra és ne használj csupa nagy vagy kis betűt!

Milyen fényképeket érdemes feltölteni?

Először is, a siker érdekében szinte kötelező fényképet is feltölteni az apróhirdetésekhez! Sokan meg sem nézik, el sem olvassák a fénykép nélküli hirdetéseket. Sőt, ne elégedj meg egy képpel, használd ki, hogy egy hirdetésedhez öt fényképet is feltölthetsz! Mutass meg minél több részletet, hiszen ezzel bizalmat keltesz a látogatóban. Néhány apróság, amire érdemes figyelned:

  • Igényesen válaszd ki a helyszínt a fényképezéshez. Ne legyenek a képen lim-lomok, más járművek, emberek, tehát semmi olyan, ami figyelmet elterelheti. Jó választás egy üres parkoló vagy mező.
  • Hirdetésed tárgyát tisztán és személyes kacatok nélkül fényképezd le!
  • Ügyelj a fényviszonyokra, lehetőleg a szabadban, napfénynél fényképezz! Figyelj arra, hogy a hátad mögött legyen a nap, és ne árnyékolja semmi a járművet.
  • Lehetőleg ne tükröződjön és csillogjon semmi a képen, mert egyrészt nehezebb lesz így felismerni a formákat, másrészt a kép többi része nagyon sötét lesz.

Készíts több képet, például:

  • Kívülről: elölről, hátulról, oldalról
  • Belülről: műszerfal, ülések, motortér, csomagtér
  • Extrafelszereltségek, érdekességek
  • Karcolások, sérülések

Azokat a képeket, amelyeken más hirdető oldal vízjele vagy reklám felirata szerepel, figyelmeztetés nélkül töröljük!

Mennyire fontos a helyes kategória kiválasztása?

Nagyon fontos rászánnod néhány másodpercet, hogy a legmegfelelőbb kategóriát válaszd ki a hirdetésed számára. Talán hosszas magyarázat helyet elég egy példát megnéznünk:

Egy hengerfejet szeretnél eladni, de a hirdetésedet hanyagságból egyszerűen az alkatrész kategóriába adod fel. Az a vásárló, aki direkt hengerfejet keres, valószínű nem fárasztja magát azzal, hogy sok száz alkatrészt végig böngésszen. Célirányosan a hengerfej kategória néhány hirdetését fogja megnézni, így nem találkozik a hirdetéseddel.

Azzal is érdemes tisztában lenned, hogy az alkategória hirdetései a főkategória hirdetései között is szerepelnek. Tehát, ha valaki csak böngészgetni szeretne, az is megtalálja az alkatrészek között a hengerfej kategóriába feladott hirdetéseket.

Érdemes kitérni az ismert hibákra?

Természetesen igen! Az olvasóban bizalmat ébreszthetsz ilyen módon, tehát számodra is előnyös lehet az őszinteséged. Praktikus is, hiszen felesleges köröktől kíméled meg az érdeklődőket és saját magadat egyaránt, ha az alapvető információkat nem telefonon vagy személyesen kell tisztáznotok.

Használjak-e kiemelésre csupa nagybetűt?

A válasz határozott nem! Igaz ugyan, hogy megragadja a tekintetet, de rosszul olvasható. Szintén kerüld a sok felkiáltó jel használatát, hiszen a helyesírási szabályok szerint nem lehet ilyen módon tovább nyomatékosítani egy mondatot. Éppen ezért nagyobb üzleti sikerhez nem vezet. A szabályzatunk szerint törölhetjük az ilyen szövegű hirdetéseket!