2017. január. 16., hétfő :: 2228 élő hirdetés

Veterán Cikkek

Rendszeresen megjelenő cikkekkel igyekszünk olvas­mányosabbá és informatívabbá tenni a Veterán Aprót, hogy akkor is érdemes legyen ide látogatnod, ha éppen nem a folyó üzleti ügyeidet intézed. Különböző korok­ban készült írásokat jelenítünk meg, de ezek témái mindig azok a járművek, melyeket ma egyszóval veteránoknak nevezünk.

Szívesen szentelnénk egy rovatot látogatóink írásainak is, ezért ha érzel magadban kedvet, bátorságot írói tehetséged kipróbálására, ne habozz tovább! Írhatsz akár saját, vagy ismerősöddel megtörtént szórakoztató vagy tanulságos sztorikról, de ha a tudományos munkát kedveled, örömmel fogadunk technikai leírásokat, vagy részletes típusismertetéseket is.

Régen megjelent írások

Kedvenceink nem voltak mindig régiek. A következő írások jelen időben beszélnek újként a mai veterán járművekről, így – a technikai részleteken túl, – az adott kor hangulatáról, nyelvezetéről is képet kapunk olvasás közben.

Ural - BMW összehasonlítás

Ural

Több hasonlóság már nem is lehetne: a szovjet technika Ural M-63-as típusa úgy hasonlít egy BMW-re, mint egyik tojás a másikra. Az orosz ugyan gyengébb és lassabb, de nem kevésbé megbízható.

Beszélgetés egy Wartburg-ról

veterán wartburg

Sok olyan emberrel találkoztunk az elmúlt napokban akik éppen most lettek gazdái egy új vagy akár egy használt Wartburg kocsinak. Természetesen mindenkitől érdeklőd­nek, mit tud, mit hallott erről a típusról - vajon jól vásároltak-e.

Ünnep Trabantéknál

Elkészült az egy-milliomodik Trabant, sok ország kisebb pénzű autósainak kedvence. Ez a kiskocsi ma már igazi nép­autó lett! A magyar utakon is több mint 60 000 Trabant fut. És valóban fut, télen-nyáron, fürgén, megbízatóan.

Bogár „1200” 44 lóerővel

veterán bogár

Nem könnyű dolog röviden jellemezni azt a Volkswagen típust, amelyről most a Merkur választékában is olvasha­tunk. Ennél a kocsinál rendhagyó változásokat is találunk.

1974 - egymillió motorkerékpár

Számos elönye miatt a motorkerékpárok a Szovjetunióban, különösen faluhelyen, a legnépszerübb közlekedési esz­köz­ök egyike lett. Tucatnyi modellt gyártanak belöle. A motor­ok nagy családja mostanában egy új­don sággal egészült ki.

A Velorexesek gondjai

Újabban ismét sok Velorex - tulajdonos fordult hozzánk, hogy egy-egy cikkel segítsünk az ő gondjaikon is. Az alkatrész utánpótlással kapcsolatos problémákat ismerjük, s a jelenleginél kedvezőbb megoldást magunk is szorgalmazzuk.

Egy, vagy két csöves?...

Időnként efféle kérdéssel fordulnak egyes olvasóink az AM szerkesztőségéhez: hogyan alakítsák át derék egycsöves motorjukat két kipufogósra, merthogy - úgymond - ettől teljesítményjavulást várnak.


Régi dolgokról megjelent írások

Wartburg típusok

Wartburg

1955. október 18.-án látta meg a napvilágot a 311-es típus első darabja. 1965-ig kb 260 000-et gyártottak le. Ennek több, mint a fele külföldön került értékesítésre. A Wartburgok iránt egyre nagyobb volt a kereslet a szocialista oldalon illetve más nem szoci országokban is. Ezt a szériát még 900 ccm-es motorral szerelték.

100 éves az Alfa Romeo

Alfa

Úgy beszélik, Henry Ford megemelte kalapját, valahányszor elsuhant mellette egy Alfa Romeo. Cikksorozatunkkal mi is a 100 éves gyár neves tervezői és legendás autótípusai előtt tisztelgünk. Az első részben a kezdeti évekkel, és a Giuseppe Merosi által tervezett típusokkal foglalkozunk.

Tiszteld a koromat!

Szenvedélybetegség - diagnosztizálta a tünetek alapján önmagán dr. Tornyi János. Bár úgy tűnik, ragályos a kór, mégsem veszélyes senkire. A fertőzést ugyanis bizonyos járművek váltják ki, mégpedig a veterán autók és motorok.

Panni robogó

Tizen hét éves voltam, amikor vásároltam egy Panni robogót. Nagyanyám tizenhét éves korában még az utcára se léphetett ki egyedül, „gardedám” nélkül, mert a jó hírét veszélyeztette volna.

Hétköznapi csodák

veterán Voszhod

A Pannoniáról sok újat talán már nem lehet elmondani, számtalan könyv jelent meg az utóbbi időben, ami a már­kával foglalkozik. Az alábbi cikk csak egy apró adalék arról, hogy milyen lehetett az ötvenes hatvanas év­ekben egy Pan­nonia tulajdonos élete. Illetve arról, milyen megtalálni egy olyan motort, amelyre vigyázott a gazdája.


Olvasóink írásai

Ford Thunderbird története

Paul Newman mondta a rá váró újságíróknak 1966-ban Hollywoodban az Oscar díjátadására érkezvén, egy Ford Thunderbird ablakán kihajolva, miszerint „a történelem olyan, mint egy régi rádió - hol recsegve, sisteregve, hol bársonyos hangon szól!”

Renault 16 De Luxe

A fordulópontok a legritkább esetben pontszerűek, néha azonban maga a civilizált és a természeti világ kínál fogódzót a mérföldkő elhelyezéséhez. Ilyen mérföldkő volt a hatvanas évek eleje, közepe, amikor néhány hónap leforgása alatt megszületett mindaz a technológia, amelyből a XXI. század építkezni kezdett.